dimarts, 9 d’agost del 2016

És recomanable utilitzar tauletes a les aules?

Recordeu un vídeo a YouTube on un nadó d'un any semblava no entendre quin era el funcionament d'una revista convencional? El xiquet desplaçava un dit per la superfície de paper esperant que la imatge canviés.
Segon va explicar el pediatre de l'Hospital de Nens Ferran Cachadiña l'any 2012 «És la prova més evident que aquest és el seu entorn».
A les trobades PediaTic, en les quals educadors, metges i famílies van reflexionar sobre la relació dels infants i les TIC, una de les preguntes que més fan és a partir de quina edat han de tenir contacte els nens amb les tauletes i el món digital. Aquest és l'error dels adults. No ens ho hem de plantejar perquè la resposta és clara: des de sempre. Han nascut en l'era digital i aquest és el seu entorn.
És evident que la tauleta no ha de ser el substitut de res, però és una eina més que tenim al nostre abast. Hi ha aplicacions per fomentar la lectoescriptura o les matemàtiques que poden resultar atractives per als nostres alumnes.
Per això al nostre col·legi hem implantat un projecte de treball amb tauletes que esperem que siga beneficiós per als alumnes. Perquè les tauletes ofereixen molts més avantatges que els portàtils, habituals en altres centres: pesen menys, són més intuïtives i fàcils d'utilitzar, tarden menys temps d'encesa del dispositiu, tenen més l'autonomia de la bateria...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada