dissabte, 6 d’agost del 2016

Per què anem a fer la U.D. de forma globalitzada?

La tradició escolar ha dividit l'ensenyament en àmbits didàctics aïllats. El coneixement, però, no el trobem en parcel·les, sinó que està estructurat en nodes i format per una infinita xarxa de relacions amb la qual interactuem diàriament.

La proposta de la globalització com a principi pedagògic, concepte definit pel metge, psicòleg i pedagog Ovideo Decroly, es fonamenta en la manera en com els nens aprenen. En el seu característic sincretisme, l'infant inicia el seu procés d'aprenentatge a través de la percepció, quan ha estat capaç de percebre la totalitat, la seua curiositat natural el portarà a investigar i descobrir-ne les parts. La globalització és, doncs, la base de la transmissió del coneixement i del desenvolupament infantil. A la pràctica això vol dir no separar el coneixement en matèries, sinó transmetre'l a través de centres d'interés que interrelacionen diverses disciplines.

Per això la nostra U.D. la fem integrant les àrees de ciències, matemàtiques, llengua i plàstica i, a més, proposarem a la resta de professors si volen integrar també els seus continguts, perquè el treball per projectes ajuda als alumnes a aprendre a aprendre, fomenta l'autonomia dels infants, propicia el treball interdisciplinari, els motiva a descobrir i, el més important, aconsegueix un aprenentatge significatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada